Šest razloga zbog kojih bi trebalo da kupujemo domaće

Zašto da kupujemo domaće?!

Koliko često kupujete domaće proizvode? Verujete li da su domaći proizvodi kvalitetni? Kako vam se čini njihov odnos cena/kvalitet? Iako deluje da je u Srbiji proizvodnja u izumiranju, jer uvozimo skoro sve, od visoko finalizovanih proizvoda, preko kompjuterske opreme, pa sve do voća i povrća, ipak kod nas opstaje i uspešno posluje veliki broj malih preduzeća. Mala i srednja preduzeća i preduzetnici su značajan segment privrede Srbije. Ona čine 99,8% ukupno aktivnih preduzeća, zapošljavaju skoro 2/3 zaposlenih u nefinansijskom sektoru i učestvuju sa 32% u formiranju BDP-a Srbije.

Vlada ima strategiju za razvoj mikro malih i srednjih preduzeća i to kroz sledećih pet stubova:

  •  promocija i podrška preduzetništvu i osnivanje novih privrednih društava
  •  unapređenje ljudskih resursa za konkurentan sektor malih i srednjih preduzeća
  •  finansiranje sektora malih i srednjih preduzeća
  •  unapređenje konkurentske prednosti malih i srednjih preduzeća na izvoznim tržištima
  •  unapređuje pravno, institucionalno i poslovno okruženje sektora malih i srednjih preduzeća u Srbiji.

Zašto domaće?!

I mada vlada ima strategiju za unapređenje ovog sektora privrede ipak se ponekad čini da to nije dovoljno. Potrebno je stvoriti bolju sliku o domaćim proizvodima u očima naših kupaca. Jer oni svojom kupovinom direktno podstiču domaću privredu. Ukoliko se još uvek pitate zbog čega da ipak sa police u prodavnici posegnete za domaćim proizvodima onda je ostatak teksta namenjen baš vama.

  1. Kupovina domaćih proizvoda jača domaću privredu. To dovodi do jačanja celokupne ekonomije, pa samim tim i do povećanja životnog standarda, rasta zaposlenosti i otvaranja novih preduzeća. Jasno vam je da je to jedan pozitivan krug u kome svaki njegov deo, ukoliko je dovoljno jak, gura privredu napred.
  2. Kupovinom domaćih proizvoda vi podržavate segment privrede koji inače teže dobija naklonost finansijskog sektora, pa zašto da nema vašu? Podržavate jedno preduzeće i sve zaposlene koji u njemu rade, pa i članove njegove porodice. A to su sve naše komšije i ljudi koje srećemo možda svakodnevno, a da to i ne znamo. Budimo podrška jedni drugima!
  3. Kupovinom domaćih proizvoda ulažemo u budućnost domaće privrede, a već smo naveli koje su sve prednosti jake domaće privrede. Svaki dinar potrošen u domaćoj ekonomiji generiše duplo veći prihod.
  4. Kada govorimo o hrani, jasno je da je domaći proizvod uvek svežiji od onog koji se dovozi iz udaljenijih krajeva. Novija istraživanja pokazuju da domaća hrana i hrana koju su jeli naši preci pozitivno utiče na naš organizam.
  5. Ako stvar posmatramo sa ekološkog aspekta, jasno je da proizvodi koji dolaze iz udaljenih krajeva prelazeći veći put, više zagađuju čovekovu okolinu. Još jedan razlog da uvek, ukoliko je to moguće kupimo proizvod koji je izrađen ili uzgajan u našoj neposrednoj blizini.
  6. Domaćeg proizvođača uvek možete da posetite i da saznate u kavim uslovima posluje, i kakvi su uslovi rada, kao i kako se ophodi prema svojim zaposlenima. Čak i ako ne možete to da saznate direktno, indirektnim putem je to vrlo jednostavno postići. Možete videti koliko i kako on doprinosi zajednici u kojoj posluje, kao i da li se radi o društveno odgovornom preduzeću.

Poverenje je najvažnije!

Ponekad je teško ubediti naše ljude da su domaći proizvodi istog, ako ne i boljeg kvaliteta. Čak je i vlasnica jedne poznate kozmetičke firme koja uspešno posluje u Srbiji izjavila, da na početku svog poslovanja nije isticala činjenicu da su proizvodi koje je prodavala domaći i da se proizvode u Nišu, sve dok nije stvoreno poverenje potrošača u dati proizvod.

Za jačanje poverenja između potrošača i domaćih preduzeća postoji još dovoljno prostora, kao što su direktni susreti na bazarima, takav je primer Bazar mama preduzetnica, koji već tradicionalno organizuje Centar za mame, gde proizvod možete kupiti direktno od proizvođača. O proizvodu se možete detaljno raspitati iz prve ruke i saznati sve što vas zanima. Na taj način ne samo što podržavate domaće proizvođače  i mala preduzeća, već i jedan segment od koga se u budućnosti tek očekuje da u potpunosti zamahne svojim krilima, a to je žensko preduzetništvo. Na Bazaru mama peduzetnica možete naći i proizvode koji se prodaju u našoj Maminoj prodavnici, koji su izrađeni od prirodnih materijala i sirovina.

Na pravom ste mestu!

Verujem da smo vas već ubedili zbog čega je bitno da podržite domaće proizvođače i zbog čega je bitno da se i oni, ako već nisu, nađu  u vašoj potrošačkoj korpi. Imate li vi svoje razloge zbog kojih ste verni potrošači domaćih proizvoda?

Autorka teksta: Miroslava Burlić, mama, ekonomista

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *